صندوق سرمایه‌گذاری مشترک امید توسعه
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۱۱۳۲
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۳۱۱۸۳
News
دسته بندی اخبار اقتصادی, اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری مشترک "امید توسعه" با تقسیم سود ماهانه
منبع -
مقدمه پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری مشترک "امید توسعه" (سرمایه گذاری در سهام با تقسیم سود ماهیانه) از روز شنبه 91/11/14 لغایت دوشنبه 91/11/16 در کلیه شعب کارگزاری مفید صورت می پذیرد. از کلیه علاقه مندان دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 8700-021 تماس حاصل فرمایند یا به شعب کارگزاری مفید در سراسر...
متن خبر
پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری مشترک "امید توسعه" با تقسیم سود ماهانه
1391/11/09 - 17:1
صندوق سرمایه گذاری مشترک امید توسعه

پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری مشترک "امید توسعه" (سرمایه گذاری در سهام با تقسیم سود ماهیانه) از روز شنبه 91/11/14 لغایت دوشنبه 91/11/16 در کلیه شعب کارگزاری مفید صورت می پذیرد. از کلیه علاقه مندان دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 8700-021 تماس حاصل فرمایند یا به شعب کارگزاری مفید در سراسر ایران مراجعه کنند. صندوق سرمایه گذاری مشترک امید توسعه اولین صندوق سرمایه گذاری در سهام با تقسیم سود ماهیانه در ایران می باشد که توسط کارگزاری مفید طراحی و به بازار سرمایه ایران معرفی شده است. توضیحات بیشتر:  

1. نام: صندوق سرمایه‌گذاری مشترک امید توسعه

2. اهداف: هدف از تشکيل صندوق، جمع‌آوري وجوه از سرمايه‌گذاران و اختصاص آنها به خريد انواع اوراق بهادار به منظور کاهش ريسک سرمايه‌گذاري، بهره­گيري از صرفه‌جويي‌هاي ناشي از مقياس و تأمين منافع براي سرمايه‌گذاران است.

3. موضوع و حدود فعالیت: موضوع فعاليت صندوق، سرمايه‌گذاري در سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران و فرابورس ایران، اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده‌ها و گواهی‌های سپردۀ بانكي است. خصوصیات دارایی‌های موضوع سرمایه‌گذاری و حد نصاب سرمایه‌گذاری در هر یک از آن‌ها در امیدنامه ذکر شده‌است.

4. مدت فعالیت: دورة فعاليت صندوق از ابتداي اولین روز کاری بعد از ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و پس از دريافت مجوز فعاليت از سازمان بورس و اوراق بهادار شروع شده و به مدت سه سال شمسي ادامه مي‌يابد.

5. تابعیت و مرکز اصلی: تابعیت این صندوقایرانی و محل اقامت آن تهران، میدان هفت­تیر، خیابان کریمخان زند، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه نگین، کوچه زیبا، پلاک 1 است.

6. هویت کامل و اقامتگاه مؤسسان: در تارنمای صندوق به آدرس www.omid-fund.comمنتشر شده است .

7. حقوق دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری: هریک از دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری به نسبت تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری خود، درخالص دارایی های صندوق سهیم‌اند؛ اما حق تصمیم‌گیری در مورد دارایی‌های صندوق در چارچوب اساسنامة آن منحصراً از اختیارات مدیر صندوق است. دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری عادی در هر زمان می‌توانند مطابق مفاد اساسنامه اقدام به ابطال واحدهای تحت تملک خود نموده و سهم خود را از خالص ارزش دارایی‌های صندوق پس از کسر کارمزد ابطال، دریافت کنند.

8. حداقل و حداکثر واحدهای سرمایه‌گذاری: قیمت مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری برابر 1,000,000 ریال است . حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران برای شروع فعالیت صندوق برابر 5,000 واحد سرمایه‌گذاری است. صندوق در هر زمان حداکثر تا تعداد 50,000 واحد سرمایه‌گذاری خواهد داشت.

9.  حداقل و حداکثر واحد سرمایه‌گذاری هر سرمایه‌گذار: هر سرمایه‌گذار در هر زمان، حداقل یک واحد سرمایه‌گذاری و حداكثر 5% حداكثر واحدهای سرمايه‌گذاري خواهد بود.

10. پرداخت­های دوره­ای به سرمایه­گذاران: برای سرمایه‌گذارانی که اقدام به سرمایه‌گذاری در واحدهای عادی این صندوق نمایند، در پایان هر ماه از سال شمسی، حداقل سود نقدی قابل تقسیم برابر 1 درصد از ارزش مبنای واحدهای سرمایه­گذاری در پایان دورۀ تقسیم سود به­علاوۀ سودهای سهام تحت تملک صندوق که طی دورۀ تقسیم سود نقداً دریافت شده و با شرایط مندرج در امیدنامه پیش­بینی شده است می­باشد، مشروط بر اینکه سرمایه­گذار قبل از پایان هر ماه تصمیم به خروج از صندوق را نگرفته باشد. سقف سود قابل تقسیم در پایان هر دوره نیز معادل پنجاه درصد تفاوت بین ارزش روز واحدهای سرمایه­گذاری در پایان همان دوره از ارزش مبنای آن­ها خواهد بود.

11. مشخصات حساب بانکی مربوط به پذیره‌نویسی اولیه: حساب شماره 4491619461 به نام صندوق سرمایه‌گذاری مشترک امید توسعه در شرف تأسیسنزد بانک ملت شعبه باجه کارگزاری مفید برای واریز وجوه نقدی پذیره‌نویسان و مؤسسانافتتاح شده است.

12. مدت پذیره‌نویسی: مدت پذیره نویسی اولیه از روز شنبه مورخ 14/11/1391 آغاز و تا روز دوشنبه مورخ 16/11/1391 ادامه خواهد داشت.

          تبصره (1) چنانچه سقف سرمایة تعیین شده قبل از انقصای مهلت پذیره‌نویسی تکمیل و وجوه مربوطه تأمین گردد، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهد شد.

          تبصره (2) در صورت عدم فروش واحدهای سرمایه‌گذاری به میزان حداقل تعیین شده در اساسنامه، مؤسسانمی‌توانند پذیره‌نویسی را یک‌بار تمدید نمایند.

         تبصره (3) در صورتی‌که مطابق مفاد اساسنامه به هر دلیل برای پذیره‌نویسان، واحد سرمایه‌گذاری صادر نشود، وجوهی که به حساب صندوق در شرف تاسیس واریز کرده‌اند؛ حداکثر 5 روز پس از پایان دورﺓ پذیره‌نویسی به حساب ایشان بازگردانده خواهد شد.

13. مدارک مورد نیاز برای پذیره نویسی: مدارك هويتي(شامل اصل شناسنامه و کارت ملی یا گذرنامۀ معتبر به همراه تصویر آن‌ها) براي شخص حقیقی متقاضي سرمايه‌گذاري یا نمایندگان آن‌ها؛

14. در صورتی‌ که سرمایه‌گذار شخص حقوقی باشد، مدارک ثبتی شخص حقوقی (شامل اصل مدارک ثبت نظیر آگهی تأسیس و مدارکی که نشان‌دهندۀ صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی و حدود اختیارات آن‌ها باشد نظیر آگهی در روزنامۀ رسمی و تصویر آن‌ها).

15. چگونگی پذيره‌نويسی: علاقه‌مندان به پذيره‌نويسي بايد در مهلت تعيين شده براي پذيره‌نويسي، با مراجعه به يكي ازشعبمنتخب (مندرج در رویۀ پذیره­نویسی، صدور و ابطال واحدهای سرمایه­گذاری)، فرم پذیره نویسی را دریافت نمایند؛ سپس مبلغ مورد نظر برای سرمایه‌گذاری را به حساب مذکور در بند 11 این اعلامیه واریز کرده و فیش مربوطه را به همراه فرم پذیره‌نویسی تکمیل‌شده به نماینده مدیر ثبت در شعبه تحویل دهند. جزئیات بیشتر در رویۀ پذیره‌نویسی، صدور و ابطال واحد سرمایه‌گذاری  آمده است.

اساسنامه، اميدنامه و رویۀ پذیره‌نویسی، صدور و ابطال واحد سرمایه‌گذاری صندوق از طريق شعب معرفي شده توسط شركت کارگزاری مفید و نيز در تارنماي صندوق به نشاني www.omid-fund.comدر دسترس علاقمندان است.

پیوست